Generelle vilkår og betingelser Alle-Konvolutter.dk

Artikel 1 - Definitioner


I disse vilkår og betingelser har følgende udtryk følgende betydninger:

  1. Tillægsaftale: : En aftale, hvor forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser i forbindelse med fjernsalg, og disse varer, digitalt indhold og/eller tjenester leveres af virksomheden eller en tredjepart på grundlag af en aftale mellem denne tredjepart og virksomheden.
  2. Betænkningstid:: Den periode, i hvilken forbrugeren kan anvende sin fortrydelsesret.
  3. Forbruger: Den fysiske person, der ikke handler i forbindelse med hans/hendes kommercielle, handelsmæssige, faglige eller faglige aktiviteter
  4. Dag: Kalenderdag
  5. Digitalt indhold: Data, der er produceret og leveret i digital format.
  6. Løbende aftale: En aftale, der har til formål at levere varer, tjenesteydelser og/eller digitalt indhold i en given periode.
  7. Varigt datamedie: Ethvert middel, herunder e-mail, som giver forbrugeren eller virksomheden mulighed for at gemme oplysninger rettet til ham/hende personligt på en sådan måde, at fremtidig konsultation og brug er mulig i en periode, der svarer til det formål, som informationen er bestemt til, og som muliggør uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
  8. Fortrydelsesre: Forbrugerens mulighed for at give afkald på gennemførelse af aftalen for fjernsalg i fortrydelsesperioden.
  9. Virksomhed: Den fysiske eller juridiske enhed/person, der leverer produkter, (adgang til) digitalt indhold og eller tjenesteydelser til forbrugere via fjernsalg.
  10. Fjernsalgsaftale: En aftale indgået af virksomheden og forbrugeren inden for rammerne af et organiseret system til fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser, hvorefter eksklusiv eller yderligere brug udgøres af en eller flere teknologier til fjernkommunikation frem til aftalens indgåelse.
  11. Standardfortrydelsesformular: Den europæiske standardfortrydelsesformular, der er indeholdt i bilag 1.
  12. Teknologi til fjernkommunikation: Et middel til at indgå en aftale uden at forbrugeren og virksomheden er sammen på samme sted på samme tid

Artikel 2 - Virksomhedens identitet


Virksomhedens navn:
Koro PackVision B.V. / Alle-Konvolutter.dk
Forretningsadresse:
Beverwaardseweg 101, 3077 GK Rotterdam, Holland
Besøgsadresse:
Beverwaardseweg 101, 3077 GK Rotterdam, Holland
Tlf.nr:
0031 10 747 0053 Åbningstider: Mandag - fredag kl. 08.30-17.00 (CET - Central European Time)
E-mailadresse:
info@alle-konvolutter.dk
CVR-nr:
NL820106951B01
Momsnummer:
24447047

Artikel 3 - Anvendelsesområde


  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra virksomheden og for enhver fjernsalgsaftale indgået af virksomheden og forbrugeren.
  2. Inden en fjernsalgsaftale indgås, skal virksomheden gratis offentliggøre disse vilkår og betingelser og så hurtigt som muligt. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal virksomheden angive, på hvilken måde de generelle vilkår og betingelser kan læses, og at de vil blive tilsendt uden beregning, hvis det ønskes, inden fjernsalgsaftalen indgås.
  3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser som en fravigelse fra det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgåes, også sendes elektronisk til forbrugeren på en sådan måde, at forbrugeren nemt kan gemme den på et varigt datamedie. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal det angives, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt på anmodning af forbrugeren uden beregning, enten via elektroniske midler eller på anden måde, inden fjernsalgsaftalens indgåelse.
  4. I tilfælde af at særlige produkt- eller servicevilkår finder anvendelse ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende vilkår og betingelser kan forbrugeren altid henvise til den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham/hende.

Artikel 4 - Tilbuddet


  1. Hvis et tilbud er af begrænset varighed, eller hvis visse betingelser finder anvendelse, skal det udtrykkeligt angives i tilbuddet.
  2. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de produkter, det digitale indhold og/eller de tjenesteydelser, der tilbydes. Beskrivelsen er passende detaljeret for at gøre det muligt for forbrugeren at tilstrækkeligt vurdere produkterne, tjenesteydelserne og/eller det digitale indhold. Hvis virksomheden gør brug af billeder, er de sandfærdige billeder af de produkter og/eller tjenesteydelser, der leveres. Indlysende fejl eller misforståelser i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.
  3. Alle tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet.

Artikel 5 - Aftalen


  1. Med forbehold af bestemmelserne i pkt. 4 bliver aftalen gyldig, når forbrugeren har accepteret tilbuddet og overholdt de fastsatte vilkår og betingelser.
  2. Hvis forbrugeren accepterede tilbuddet via elektroniske midler, skal virksomheden straks bekræfte modtagelsen af at have accepteret tilbuddet via elektroniske midler. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet, kan forbrugeren hæve købet.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, skal virksomheden træffe passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for den elektroniske dataoverførsel og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Virksomheden kan inden for lovens rammer indsamle oplysninger om forbrugers evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser og alle fakta og forhold, der er relevante for ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis virksomheden som følge af resultatet af disse oplysninger har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har denne lovligt ret til at afvise en bestilling eller anmodning, der skal begrundes, eller at knytte særlige vilkår til bestillingens gennemførelse.
  5. Inden produktet leveres skal virksomheden sende følgende information sammen med produktet, tjenesteydelsen eller det digitale indhold, enten skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme den på en tilgængelig måde på et varigt datamedie:
    1. besøgsadressen til virksomhedens forretningssted, hvor forbrugeren kan komme i kontakt med personer angående eventuelle klager.
    2. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten eller i givet fald klar information om dennes fritagelse for udøvelse af fortrydelsesretten
    3. informationen, der svarer til eksisterende eftersalgsservice og garantier
    4. Prisen inklusive alle afgifter på produktet, tjenesteydelsen eller det digitale indhold, og hvor det er relevant, fjernsalgsaftalens leveringsomkostninger, betalingsmåde, levering eller gennemførelse.
    5. kravene til aftalens ophævelse, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller for en ubestemt periode.
    6. standardfortrydelsesformularen, hvis forbrugeren har fortrydelsesret.
  6. I tilfælde af en løbende præstationsaftale finder bestemmelsen i foregående afsnit kun anvendelse for den første levering.

Artikel 6 - Fortrydelsesret


|

I tilfælde af produkter:

  1. Forbrugeren kan afvise en købsaftale for et produkt uden begrundelse under en betænkningstid på mindst 14 dage. Virksomheden kan anmode forbrugeren om årsagen til fortrydelse, men kan ikke tvinge denne til at angive begrundelsen.
  2. Betænkningstiden, der er omhandlet i underpunkt 1, begynder den dag, produktet modtages af forbrugeren eller af en tredjepart udpeget af ham på forhånd, og som ikke er transportør, eller
    1. hvis forbrugeren bestilte flere produkter i samme bestilling: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af ham modtog det sidste produkt. Virksomheden kan afvise en bestilling af flere produkter med forskellige leveringsdatoer, forudsat at denne klart informerer forbrugeren forud for bestillingsprocessen.
    2. hvis leveringen af en vare består af flere partier eller dele: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af denne modtog det sidste parti eller den sidste del.
    3. hvis der er tale om en aftale om regelmæssig levering af produkter i en given periode: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af denne modtog det første produkt.

I tilfælde af tjenesteydelser og digitalt indhold, der ikke leveres af en fysisk transportvirksomhed:

  • Forbrugeren kan opsige en aftale om tjenesteydelser eller en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke leveres af en fysisk transportvirksomhed, uden begrundelse i mindst 14 dage. Virksomheden kan anmode forbrugeren om årsagen til fortrydelse, men kan ikke tvinge denne til at angive begrundelsen.
  • Betænkningstiden, der er omhandlet i artikel 3, begynder dagen efter aftalens indgåelse. Forlænget betænkningstid for produkter, tjenesteydelser og digitalt indhold, der ikke leveres af en fysisk transportvirksomhed, hvis der ikke gives oplysninger om fortrydelsesretten:
  • Hvis virksomheden ikke har givet forbrugeren de lovbestemte oplysninger om fortrydelsesretten eller ikke har udleveret fortrydelsesrettens standardformular, udløber betænkningstiden tolv måneder efter afslutningen af den oprindelige betænkningstid i overensstemmelse med betænkningstiden fastsat i denne artikels tidligere underklausuler.
  • Hvis virksomheden har givet forbrugeren de oplysninger, der henvises til i den foregående artikel, inden for tolv måneder efter begyndelsen af den oprindelige betænkningstid, udløber betænkningstiden 14 dage efter den dag, forbrugeren modtog oplysningerne.

Artikel 7 - Forbrugerens forpligtelser under betænkningstiden


  1. I denne periode skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med forsigtighed. Forbrugeren må kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, som er nødvendigt for at fastslå produktets beskaffenhed, egenskaber og virkninger. Hovedprincippet er, at forbrugeren kun må håndtere og undersøge produktet på samme måde, som man må håndtere et produkt i en butik.
  2. Forbrugeren er kun ansvarlig for den værdiforringelse af produktet, der skyldes produktets håndtering, som går videre end tilladt i underpunkt 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for produktets værdiforringelse, hvis virksomheden ikke har givet denne alle juridiske oplysninger om fortrydelsesretten før aftalens indgåelse.

Artikel 8 - Udøvelse af forbrugerens fortrydelsesret og omkostningerne


  1. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal denne utvetydigt underrette virksomheden om dette ved brug af standardfortrydelsesformularen inden betænkningstidens udløb.
  2. Forbrugeren skal returnere produktet eller levere det til (den autoriserede repræsentant for) virksomheden så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage regnet fra dagen efter den i underpunkt 1 nævnte underrettelse. Dette behøver dog ikke at ske, hvis virksomheden har tilbudt at hente produktet selv. Forbrugeren har under alle omstændigheder overholdt produktets tilbageleveringsperiode, hvis produktet returneres inden betænkningstidens udløb.
  3. Forbrugeren skal returnere produktet med alt medfølgende tilbehør og, hvis det er rimeligt muligt, i original tilstand og emballage og i overensstemmelse med rimelige og klare instruktioner fra virksomheden.
  4. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten påhviler forbrugeren.
  5. Forbrugeren afholder de direkte omkostninger i forbindelse med returnering af produktet. Hvis virksomheden har undladt at underrette forbrugeren om, at denne skal afholde omkostningerne, eller hvis virksomheden påpegede, at denne selv vil afholde omkostningerne, skal forbrugeren ikke afholde omkostningerne i forbindelse med returnering af produktet.
  6. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret efter først at have anmodet om, at ydelsen af en tjeneste eller leveringen af gas, vand eller elektricitet ikke er gjort klar til salg, ikke påbegyndes i en begrænset mængde eller et givent antal under betænkningstiden, skal forbrugeren betale virksomheden et beløb svarende til den del af forpligtelsen, der allerede er udført på fortrydelsestidspunktet sammenlignet med forpligtelsens fulde overholdelse.
  7. Forbrugeren afholder ikke omkostningerne til levering af tjenesteydelser for forsyning af vand, gas eller el, som ikke var gjort klar til salg i begrænset mængde eller antal eller til fjernvarmeforsyningen, hvis a. virksomheden ikke har underrettet forbrugeren om den lovbestemte information vedrørende fortrydelsesretten, godtgørelse af omkostninger i tilfælde af at fortrydelsesretten gøres gældende eller standardfortrydelsesformularen, eller b. hvis forbrugeren ikke udtrykkeligt har anmodet om, at levering af tjenesteydelser eller forsyning af gas, vand og el eller fjernvarme startes i betænkningstiden.
  8. Forbrugeren afholder ikke omkostninger for fuld eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke er lagret på et fysisk datamedie, hvis a. denne forud for leveringen ikke udtrykkeligt har givet samtykke til påbegyndelse af aftalens opfyldelse inden betænkningstidens udløb b. denne ikke anerkendte at miste sin fortrydelsesret, da denne gav sit samtykke, eller c. virksomheden ikke bekræftede forbrugerens erklæring.
  9. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, ophører alle yderligere aftaler i henhold til lovgivningen.

Artikel 9 - Virksomhedens forpligtelser, hvis fortrydelsesretten gøres gældende


  1. Hvis virksomheden gør det muligt for forbrugeren at udøve sin fortrydelsesret på elektronisk vis, skal førstnævnte straks sende en kvittering for modtagelsen.
  2. Virksomheden skal refundere alle betalinger, som forbrugeren har foretaget, herunder eventuelle leveringsomkostninger, som forbrugeren kan opkræve for det returnerede produkt, så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter den dag, forbrugeren underrettede virksomheden om at gøre fortrydelsesretten gældende. Medmindre virksomheden selv tilbyder at afhente produktet, kan virksomheden vente med at tilbagebetale beløbet, indtil denne har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren har dokumenteret, at denne returnerede produktet, afhængig af hvilken situation der først opstår
  3. Virksomheden skal benytte samme betalingsmetoder, som forbrugeren anvendte, medmindre forbrugeren accepterer en anden tilbagebetalingsmetode. Tilbagebetalingen skal foregå uden omkostninger for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren valgte en dyrere leveringsmetode i stedet for den billigste standardlevering, behøver virksomheden ikke at refundere ekstraomkostningerne for den dyrere leveringsmetode.

Artikel 10 - Bortfaldelse af fortrydelsesretten


Virksomheden kan fjerne følgende produkter og tjenester fra fortrydelsesretten, men kun hvis virksomheden oplyser om dette ved fremlæggelse af tilbuddet eller i hvert fald i god tid inden aftalens indgåelse:

  1. Produkter eller tjenesteydelser med en svingende pris på det finansielle marked, hvor virksomheden ikke har nogen indflydelse, og som kan forekomme inden fortrydelsesfristens udløb.
  2. Aftaler indgået under en offentlig auktion. En offentlig auktion defineres som en salgsmetode, hvorved virksomheden tilbyder produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser til forbrugeren, der personligt er til stede eller har mulighed for at være personligt til stede under auktionen under ledelse af en auktionsleder, og hvor den succesfulde auktionsbyder er forpligtet til at købe produkterne, det digitale indhold og/eller tjenesteydelserne.
  3. Serviceaftaler, efter fuld opfyldelse af tjenesteydelsen, men kun hvis a. opfyldelsen startede med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke, og b. forbrugeren angav, at denne vil miste sin fortrydelsesret, så snart virksomheden helt har opfyldt aftalen.
  4. Serviceaftaler om at stille logi til rådighed, når der er fastsat en vis gennemførelsesperiode, undtagen til boligformål, godstransport, biludlejning og catering.
  5. Aftaler vedrørende fritidsaktiviteter, når en bestemt dato eller løbetid er fastsat i aftalen.
  6. Produkter fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer, som ikke er præfabrikerede, og som er fremstillet på grundlag af forbrugerens individuelle valg eller beslutning, eller som er til en bestemt person.
  7. Letfordærvelige produkter eller produkter med begrænset holdbarhed.
  8. Forseglede produkter, som af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager ikke er egnede til at blive sendt retur, og hvor forseglingen blev brudt.
  9. Produkter, som følge af deres beskaffenhed på uoprettelig vis er blevet blandet andre produkter.
  10. Alkoholholdige drikkevarer, hvoraf prisen er blevet aftalt ved aftalens indgåelse, men hvor leveringen kan kun finde sted efter 30 dage, og hvis reelle værdi afhænger af markedsudsving, som virksomheden ikke kan påvirke.
  11. Forseglede lyd- og videooptagelser og computerprogrammer, hvor forseglingerne blev brudt efter levering.
  12. Aviser, tidsskrifter eller blade med undtagelse af abonnementer på dem
  13. Levering af digitalt indhold på andet end en fysisk datamedie, men kun hvis
    1. opfyldelsen af aftalen blev påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke
    2. forbrugeren angav, at denne vil miste sin fortrydelsesret ved at gøre det.

Artikel 11 - Prisen


  1. Priserne på de leverede produkter og/eller tjenesteydelser må ikke sættes op under den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, med forbehold for prisændringer som følge af ændring af momssatsen.
  2. Til forskel fra det foregående afsnit kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenesteydelser til variable priser, hvor priserne kan svinge på det finansielle marked og er uden for virksomhedens kontrol. Tilbuddet vil angive muligheden for at priserne kan svinge og at eventuelle angivne priser er retningsgivende priser.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse kan tillades, hvis de skyldes ny lovgivning.
  4. Prisstigninger efter 3 måneder efter aftalens indgåelse kan tillades, hvis virksomheden har anført det i aftalen og
    1. de skyldes retlige bestemmelser eller betingelser, eller
    2. forbrugeren har beføjelse til at annullere aftalen inden den dag, hvor prisstigningen starter.
  5. Alle priser angivet i forbindelse med levering af varer eller tjenesteydelser er inklusive moms.

Artikel 12 - Aftalens opfyldelse og ekstragaranti


  1. Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesteydelserne er i overensstemmelse med aftalen, med de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, med rimelige krav til brugbarhed og/eller pålidelighed og med de gældende lovbestemmelser og/eller offentlige forskrifter på dagen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden ligeledes, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. En ekstra garanti, der tilbydes af virksomheden, dennes leverandør, producent eller importør, må aldrig berøre de rettigheder og krav, forbrugeren kan udøve over for virksomheden i tilfælde af en manglende opfyldelse af virksomhedens forpligtelser, hvis virksomheden ikke har opfyldt sin del af aftalen.
  3. "Ekstra garanti" betyder enhver forpligtelse fra virksomheden, dennes leverandør, importør eller producent, til hvem virksomheden tildeler visse rettigheder eller krav til forbrugeren, der er mere vidtgående end virksomheden lovligt er påkrævet i tilfælde af virksomhedens manglende opfyldelse af aftalen.

Artikel 13 - Levering og udførelse


  1. Virksomheden skal udvise den bedst mulige omhu ved bestilling af ordrer og udførelse af produktbestillinger og ved vurdering af anmodninger om levering af tjenesteydelser.
  2. Leveringsstedet er den adresse, forbrugeren har oplyst til virksomheden.
  3. Under overholdelse af bestemmelserne i artikel 4 i disse vilkår og betingelser skal virksomheden udføre accepterede bestillinger med passende hastighed, dog mindst inden for 30 dage, medmindre andet er aftalt. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en bestilling ikke kan ekspederes eller kun delvis ekspederes, skal forbrugeren underrettes herom inden for en måned efter bestilling. I sådanne tilfælde er forbrugeren berettiget til at annullere aftalen uden omkostninger.
  4. Efter annullering i overensstemmelse med foregående afsnit skal virksomheden omgående returnere betalingen foretaget af forbrugeren snarest muligt, men højst 30 dage efter annulleringen.
  5. Risikoen for tab og/eller skade på produkter afholdes af virksomheden indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en repræsentant udpeget på forhånd og meddelt forbrugeren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 14 - Anvendelsesområde


Opsigelse:

  1. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der blev indgået for en ubestemt tidsperiode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, i overensstemmelse med bestemmelserne om opsigelse og med højst en måneds varsel.
  2. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der blev indgået for en bestemt tidsperiode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, ved slutningen af den angivne periode, i overensstemmelse med bestemmelserne om opsigelse og med højst en måneds varsel.
  3. Forbrugeren kan annullere de i foregående afsnit nævnte aftaler:
    a. til enhver tid og ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en given periode
    b. i det mindste på samme måde som de blev indgået af denne
    c. til enhver tid med samme varsel som virksomheden fastsatte for sig selv.

Forlængelse:

4. En aftale indgået for en bestemt periode, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, må ikke automatisk forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
5. Uanset foregående afsnit kan en aftale for en bestemt tidsperiode, der omfatter den regelmæssige levering af dagblade, aviser, ugeblade og              magasiner, stiltiende fornyes i en særlig periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale i slutningen af                  forlængelsen med højst en måneds varsel.
6. En aftale, der indgås for en bestemt tidsperiode, og som omfatter regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, må kun forlænges stiltiende        for en ubestemt tidsperiode, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige den med en måneds varsel. Varslen er højst tre måneder, hvis aftalen                vedrører levering af dagblade, aviser og ugeblade og magasiner, der finder sted regelmæssigt, men mindre end en gang om måneden.
7. En aftale af begrænset varighed for regelmæssig levering af prøveblade, aviser, ugeblade og magasiner (på prøve eller introduktionsabonnement)      fornyes ikke stiltiende og afsluttes automatisk efter prøveperioden eller introduktionsperioden.
 

    Varighed:

8. Hvis aftalens varighed løber mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen til enhver tid efter et år med højst en måneds varsel, medmindre                rimelighed og retfærdighed er i strid med opsigelsen inden aftalens udløb.

Artikel 15 - Betaling


  1. Medmindre andet er fastsat i aftalen eller i de yderligere betingelser, skal de beløb, der skal betales af forbrugeren, afregnes senest 14 dage efter betænkningstiden, eller hvis der ikke er nogen betænkningstid senest 14 dage efter aftalens indgåelse. I tilfælde af aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode den dag, hvor forbrugeren modtog bekræftelsen af aftalen.
  2. Hvis der er aftalt en forudbetaling, kan forbrugeren ikke påberåbe sig nogen rettigheder vedrørende udførslen af den pågældende aftale eller den pågældende tjeneste inden den aftalte forskudsbetaling.
  3. Forbrugeren har pligt til straks at underrette virksomheden om mulige unøjagtigheder i de betalingsoplysninger, der blev angivet eller specificeret.
  4. Hvis forbrugeren ikke har overholdt sine betalingsforpligtelser i tide, og virksomheden har meddelt denne, at betalingen var forsinket og givet forbrugeren en frist på 14 dage til at overholde betalingsforpligtelserne, skal forbrugeren betale de lovpligtige renter af det skyldige beløb, og virksomheden er berettiget til at opkræve forbrugeren eventuelle udenretslige opkrævningsomkostninger. Disse udenretslige opkrævningsomkostninger udgør højst 15 % af udestående beløb på op til 2,500 €, 10 % for de efterfølgende 2,500 € og 5 % for de følgende 5,000 €, med minimum 40 €. Virksomheden kan afvige fra de ovennævnte beløb og procentsatser til fordel for forbrugeren

Artikel 16 - Klageprocedure


  1. Virksomheden skal have indført en tilstrækkelig klageprocedure og skal håndtere klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager vedrørende aftalens opfyldelse skal indgives fyldestgørende og tydeligt beskrevet til virksomheden inden for en rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. De klager, der indgives til virksomheden, skal besvares senest 14 dage fra datoen for modtagelse. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere tid til håndtering, skal virksomheden svare inden for 14 dage med en kvittering for modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Artikel 17 - Supplerende bestemmelser eller undtagelser


Supplerende bestemmelser i og/eller undtagelser fra disse generelle vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal nedfældes skriftligt eller registreres på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på et varigt datamedie. Klik her, hvis du vil udskrive de generelle betingelser og/eller gemme dem som en PDF-fil.

Klik her, hvis du vil udskrive de generelle betingelser og/eller gemme dem som en PDF-fil.